pixel pixel pixel
 

Ambassadörer:
Göran Carstedt
"Filmen HOME , så vacker, så viktig, så alarmerande och så magisk. En film som borde ses av alla. En film som får oss att förstå varför vi måste vårda vår planet, vårt Hem. Det enda Hem vi har." - Göran Carstedt


Agneta Sjödin
"Jag tycker det är en fantastisk film! Den beskriver så väl hur allt hänger samman. Hur människans resa genom historien ser ut – effekterna av vårt handlande och konsekvenserna av vår livsstil. Och bilderna är enastående!" - Agneta Sjödin

Ane Brun
"Jag hoppas att så många som möjligt får chansen att se Home! Genom overkligt vackra bilder påminner den oss om vilken fantastisk planet vi bor på, och om hur viktigt det är att vi människor genast accepterar att det är vi som måste anpassa oss det ekologiska systemet, och inte motsatsen." - Ane Brun

Emil Jensen
"Det är så skönt när någon säger något. Och ännu skönare när någon menar något. Och allra skönast när någon gör något. För i de här sammanhangen är det ju aldrig tanken som räknas." - Emil Jensen

Luc Besson, Francois-Henri Pinault, Yann Arthus-Bertrand
"The film doesn’t belong to us, it´s yours. Take it. Use it. Show it to as many people possible and react afterwards." - Luc Besson, Francois-Henri Pinault, Yann Arthus-Bertrand




   HEM  |  SE FILMEN  |  ARRANGERA VISNING  |  VISNINGSPAKET/MATERIAL  |  OM HOME  |  WEBBSHOP  |  IN ENGLISH
   HEM  |  SE FILMEN  |   
för allmänheten  |  skolor/gymnasier/högskolor  |  kommuner  |  organisationer  |  företag  |  genomförda visningar


ARRANGERA PUBLIK VISNING

Vill ni arrangera en egen publik visning av HOME för allmänheten i din ort? Det är gratis men det är några saker ni måste ta i beaktande.

Förutsättningar som gäller för publika visningar.

1. Ni får inte ta inträde, visningen måste vara gratis för besökare
2. Ni får inte exponera andra varumärken (visa sponsorer) i samband med visningen
3. NI behöver beskriva för oss kort hur er visning kommer att se ut (se frågor eller nedladdningsbart formulär nedan)


OBS! ALLA har tillåtelse att visa filmen på sin skola, sitt jobb eller på en annan plats där man i förväg vet vilka som kommer att se filmen (= slutna visningar). För er gäller endast punkt 1-2 nedan och ni behöver ej ta del av förutsättningarna längre ner.


Beskrivning av arrangemanget

1. Arrangörens namn?

2. På vad för sorts ställe kommer filmen att visas (teater, shoppingcentrum, ungdomsgård, biograf etc.)?

3. Hur kommer visningen att marknadsföras? Med hjälp av hurdan media? Under vilken tidsperiod? Kommer det finnas annonser, redaktionell text, tävlingar etc.?

4. När kommer visningen att ske?

5. Hur många biljetter kommer delas ut gratis/hur många platser finns det?

6. Kommer det vara något slags seminarium eller diskussion i samband med visningen?

7. Kommer det vara möjligt att sälja dvd/blu-ray i samband med visningen?

8. Med vilken sorts teknisk utrustning kommer filmen att visas?

Frågorna ska besvaras och skickas tillbaka till oss när ni arrangerar en publik visning! Skickas till magnus@filmenhome.se.


Nedladningbara frågor

- Här kan ni ladda ner frågor som ska besvaras och skickas tillbaka till oss när du arrangera en publik visning (word-fil)!

- Här kan du läsa förutsättningar för publika visningar från Universal Pictures (PDF, på engelska)!


KONTAKT


Tycker du att det verkar komplicerat eller har några frågor, tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig. Vi vill att filmen HOME ses av så många som möjligt!


Magnus Åkerlind

magnus@filmenhome.se
Mobil: 073 7842 885

MATERIAL SOM UNDERLÄTTAR

För att göra det enklare för alla som vill arrangera visningar finns affisch, kortfilm med regissören Yann Arthus Bertrand mm. att använda sig av.

- Läs mer!



INSPIRATION

För att visa filmen med svensk text behöver man endast en DVD.

Vår erfarenhet har dock visat att det är bra för människor att ha något att landa i, något som kan ta dem och deras engagemang vidare, för att få ut maximalt av den fakta de tillgodosett sig genom filmen.

Därför har vi tagit fram Heroes of Today – magasinet om nya tidens hjältar. I magasinet använder vi oss inte av domedagsprofetior och skräckscenarion, utan följer en positiv grön tråd genom hela tidningen, med syfte att engagemanget ska smitta av sig.

Vi vill ge unga människor en känsla av att det ”bubblar” i både Sverige och världen av människor, kända som okända, som tar klimatfrågan på allvar, men som har vänt det till något positivt och valt att agera.

- Läs mer!

 

Till vår blogg http://magnusochsophy.wordpress.com/